TEŞEKKÜR
Blog açmayı
uzun zamandır planladığım ancak doğru zamanın bu günlere kaydığı süreçte,
değerli katkılarından dolayı 2014 yılı Ekim ayında Peryön Kongrede “İK’yı
bloglayın” çalıştayına katıldığım Değerli İpek Aral Hanıma,
2014 yılı Haziran
ayında Ankara İK grubu olarak birlikte katılım başlattığımız ve 2015 yılı Ocak
ayında bloğuna Konuk Yazar olarak katıldığım ve kendi bloğumda da ilk yazım
olarak yayımladığım yazıma ev sahipliği yapan, İKAGED yolculuğumuzda da bundan
sonra birlikte keyifli ve verimli çalışmalar yapacağımız, blog açmam konusunda
desteğini çok önemli bulduğum Değerli Nedim İleri Bey’e,
Farklı metodolojisi ile serüvenimize
rehberlik eden, yanı sıra fikirleri ve blog açmam ile ilgili teşviklerini
esirgemeyen Değerli Hasan Baltalar Bey’e,
Sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.
Sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.
KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ İŞLETMELERDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Eski Personel
Yönetimi olgusunun değişerek yerini, İnsan Kaynakları Yönetimine bırakması ile
Personel Yönetimindeki İNSAN’ın maliyet unsuru olma algısı değişmiş, İnsan
Kaynakları Sistemi ile birlikte “ İNSAN “ önemli bir girdi haline gelmiştir.
Bu noktada
ayakta kalma becerisini tamamlamış olan İşletmeler, marka değerini sürdürülebilir
hale getirebilmek, yönetim, çalışan ve müşteri ayağını kurumsal anlamda da
güçlendirme amacına yönelme çabaları bu ihtiyacı da beraberinde getirmiştir.
Şirketlerde
İnsan Kaynakları Depatmanı nın kurulabilmesi ve sürdürülebilir şekilde
yönetilebilmesi, Kurum Yöneticilerinin vizyonu açısından çok önemlidir. İnsan
Kaynağının gelişim süreci, insanın önemli bir girdi haline gelmesi ve
çalışanların sahip oldukları yetenekler, şirket gelişim stratejisinin de
lokomotifi olmakla beraber, sürecin ana kalemini oluşturmaktadır. İnsana değer
veren, çalışan memnuniyetini ön planda tutan ve İK süreçleri ile ilgili
stratejik çalışmalar yapan her firma başarıya ulaşır.
Kurumsallaşma
çalışmalarının sağlıklı başlatılıp yürütülmesi yönünde, İK departmanı nın tepe
yönetimle beslenmesi ve desteklenmesi gerekir. Şirket hedefleri ve kurum
kültürü doğrultusunda, İnsan Kaynakları politikasının oluşturularak
geliştirilmesi yönünde ki stratejilerin devamının sağlanması, organizasyonel
yapının gelişimi ve değişimine destek verici faaliyetlerin sağlıklı yürümesi
sadece İK bakış açısı ve çalışmaları ile gerçekleşecek bir bütünlük değildir.
Kurumsallaşma çabasının zamana yayılarak sürdürülmesi ve değişimin
sindirilerek ilerlemesi gerekir. Bir anda olabilmesi mümkün olmamakla beraber,
değişimi de Tepe Yönetimin istemesi, bu olguya inanması ve desteklemesi ile
yürütülmesi sağlıklı ve beklenen gelişimi de beraberinde getirir. Yönetim,
Çalışan ve Müşteri ayağının çok yönlü geliştirilmesi, istenilen seviyeye
getirilmesi, Mutlu Yönetim, Mutlu Çalışan ve Mutlu Müşteri profili için
proaktif düzenlemeler yapılması ve kalıcı olması sağlanmalıdır.
Kendi
sektöründe şirket nerede, rakiplerine göre kaçıncı sırada, hangi yönü güçlü,
hangi yönü zayıf, hangi yönü fırsat, hangi yönü tehdit oluşturabilir, durumu
ile ilgili sektörel analiz yapılarak dış pazarda da diğer rakiplerine göre
yatırımlarının geliştirilmesi, fark yaratılması ve marka değerinin kalıcı
olması için tüm verilerin gözden geçirilmesi, doğru sonuçlar bulunarak
gerçekleştirilmesi yönünde çabaların artırılması gereği, bütünsel anlamda söz
konusu olmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder