Geleceği
kurgularken dijital dünyanın hayatımıza girmesi ve bilginin akış hızındaki
yükseklik, farklı ihtiyaçlar ve iş dünyasına cevap verecek yeni iş modelleri
ile teknolojik dönüşümü birlikte kurgulayan kültürü de, beraberinde getirdi.
Gelecekteki iş gücünün beklentiye cevap verebilmesi ile bu gereklilikteki yeteneklerin doğru yönetilmesi ve yön verilmesi, iyi bir yönetim ve liderlik anlayışını da kapsamına almaktadır.
İnsan kaynağının dönüştürülmesi ile birlikte dijital
çalışma kültürü ve yapay zekâ araçlarının, çalışan potansiyel ile entegre edilebilmesi
önemli yer tutmaktadır.
Tüm bu
dönüşümün yanında insanın en önemli girdi ve sermaye unsuru olduğunun farkında
olan şirketler, çalışan bağlılığı ve aidiyetinin de önemi doğrultusunda,
değerli olma hissini yansıtarak kurum kültürü ve işveren markasını da
bu değerlerle geliştirirler.
İnsan
faktörünü önemseyen ve bu yöndeki tutuma sahip olan şirketler;
·
Çalışanını
dinlemeyi, gelişimleri yönünde etkin geribildirimler vermeyi, işlerine anlam
duygusu katmayı ve takdir etme olgusunu önemserler.
·
İşini
başarı ile sürdüren ve takip eden çalışanların, işe olan heyecanını ve
motivasyonunun temel ihtiyaçlarından olan takdir edilmesi ve başarılarının fark
edilmesi, önemsendiği hissinin ortaya konulması, verimliliği de pozitif yönde
etkiler.
·
Değerleri
ile birlikte kurumsal kültürü, kurum içi öğrenen organizasyon anlayışı ile
gelişimi yansıtması, değişimin de bu yönde fırsat olarak görülmesi gereken
olgunlukta dönüştürülmesi biçiminde katkı sağlar.
Çağını yakalayan, esnek ve geleceğe yönelik misyonunu bu yönde kurgulayan şirketler, tüm zamanlarda en önemli sermayesi olan insanı odağından uzaklaştırmadıkça, başarısını da sürdürülebilir yönde devam ettirir.
Elinize, kaleminize sağlık İlknur Hanım. Dediğiniz gibi en büyük sermaye insandır işletmeler için, üreten "insan"dır. :) İsmail Hakkı Çene
YanıtlaSilİsmail Bey merhaba, değerli geri bildiriminiz için teşekkür ederim.
Sil