Şirketlerin
var olma nedenleri ve geleceğe yönelik hedefleri arasında, misyonunu ileriye
taşımak ve kar maksimizasyonunu artırmak varsa; satışların artması, karlılık ve
büyüme ile ilgili sürdürülebilirliğin sağlanması, iç müşterilerimiz yani
çalışan değerlerimizin yetkinlik ve bağlılığının artması, motivasyon ve başarıyı da beraberinde getirir. Çalışan bağlılığı ve
memnuniyetini sağlamak, yüksek oranda müşteri memnuniyetini de yakalama esasına
dayanır.
Mutlu Çalışanlar Mutlu Müşteri yaratır
görüşünden yola çıkarsak, çalışanlarımıza değer olduklarını hissettirmek,
dinlemeyi esirgememek, başarılarına anlam duygusu katmak, motivasyonlarını
yüksek tutmak, verimli ve etkin performans sergilemeleri için uygun çalışma
ortamları yaratmak, enerji ve bağlılığı da artırır.
Yüksek üretkenlik ve bağlılık düzeyini
yakalamak için bu konuda ki üç önemli unsura değinecek olursak;
1- İyi bir dinleyici olmak; Dinlemek, endişe ve sorunlara
çözüm üretmek, kendisine verilen değer olgusunu artırır, iletişimi teşvik eder
ve belirsizliğe dayalı birçok sorunu ortadan kaldırarak duyguların daha net
aktarılmasına sebep olur.
2- Gelişimleri ile ilgili geri bildirim vermek;
Çalışanlar iş edimlerini yerine getirirken bir yandan da yöneticisinden
geri bildirim almak isterler. Bu bilgi alışverişi motivasyon ve verimliliği
olumlu yönde artırarak, çalışanın kendi performansını değerlendirmesi anlamında
gelişimine ışık tutar.
3- Yaptığı işe anlam duygusu yüklemek;
Gösterilen performans sonucunda, başarılarına yönelik anlam olgusu oluşturmak,
ödüllendirmek ve bu başarının bir anlamı olduğu bilincinin çalışana
yansıtılması performansı ve bağlılığı güçlendirir.
Çalışan mutluluğu ve bağlılığına önem veren
şirketler, hedeflerine ulaşırken daha fazla başarı elde eder, sürdürülebilir
olma yönünde müşteri memnuniyetini güçlendirir dolayısıyla müşteri bağlılığını
artırmaya yönelik çabalarını aynı şekilde çalışan değerlerine de yansıtarak bu
sürekliliğin artarak devam etmesini sağlarlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder