Kurumsal itibar nedir diye düşündüğümüzde ilk aklımıza; kurumların diğer kişiler tarafından nasıl algılandığı veya nasıl bir izlenim
bıraktığı ile ilgili imaj gelmektedir. Dolayısıyla iç ve dış müşteri üzerinde olumlu
ya da olumsuz oluşabilecek birçok izlenim, kurum kimliğinin kişiler üzerinde
bıraktığı imaj açısından da farklı etkiler yaratır.
İnsan kaynakları profesyonellerinin, başvuru sürecindeki adayları mülakat için şirkete ilk davet anından başlayarak, sonrasında adayın işe alınması ve uygun oryantasyon planının yapılması noktasında tüm süreci etkin yürütmeleri, aday verimliliğinin yanında kurum imajını da doğrudan etkileyen bütünsel yaklaşımları içermektedir.
İşe alım süreci, mülakatı yapan insan kaynakları
profesyoneli için birçok sorumluluğu da beraberinde getirir. Öncelikli olarak
mevcut pozisyon açığının doldurulması için gerekli mesleki yetkinliğin olması
ve ilgili pozisyonun isabetli işe alımla kapatılması, diğer bir durum da
firmada karşılaşılan yüz ve temsil ettiği kurumsal imaj noktasında sergilenen
tutum yönündedir.
Başarılı bir mülakat süreci yönetmek, aday yönünde geribildirimi
olumsuz bile sonuçlansa, kurum imajı açısından hafızalarda olumlu izlenim ve
deneyim olarak yer alır.
Bu açıdan konunun önemine değinirsek;
· * Etkili
iletişim, adayla telefon görüşmesi yapılırken başvurduğu
pozisyon ve şirket ile ilgili kısa bilgiler verilmesi, adres bilgilerinin mail
olarak kendisine iletilmesi, görüşmenin süresi ve süreci ile ilgili kısa bilgi verilmesi
sıralanabilir.
· * Pozisyon
yetkinliği doğrultusunda doğru sorular sormak, mülakat
esnasında adayın pozisyon ile ilgili işe uygunluğunu ölçen, işe ve şirkete uyum
sağlayabilme noktasında gerekli soruları kapsayan doğru sorular
yöneltilmelidir.
· * Dinlemek,
mülakatın
büyük çoğunluğu adayı dinlemeye yönelik olmalıdır. Başka şeylerle ilgilenmek,
adaya kendisini değersiz hissettirecek tutum ve davranışlarda bulunmak, aday
üzerinde rol ayrımı değil de rol üstünlüğü kurmak kaçınılması gerekli davranış
modellerindendir.
· * Geribildirim,
mülakatı
gerçekleştirilen bütün adaylara, olumluların yanında mutlaka olumsuz olanlara
da geribildirim yapılmalıdır.
Bu sürece özensiz davranarak, şirketi
temsil yönünde bu imajın reaktif sorumlusu olmak, adayların çalışmak
istemeyeceği veya sonrasında ürününü almak istemeyeceği birer dış müşteri
yaratmak, markayı da zedeler duruma getirir.
Başarılı ve profesyonel bir mülakat
sürecinin yürütülmesi açısından, doğru ve etkili iletişim kurma, şirket ile
pozisyonu dolduracak adaylar arasında oluşacak köprüyü etkin kurma yönünden,
şirkete duyulacak güveni ve güçlü işveren markası yaratılması yönündeki halkanın
bir parçası olmak, önem ve öncelikler arasında olmalıdır.
İlknur Hanım Merhaba,
YanıtlaSiltez konum üzerine çok güzel yazmışsınız ağzınıza sağlık elinizde bu konu ile ilgili başka kaynak varsa benimle paylaşırsanız çok ama çok memnun olurum