Tercih edilen ve çalışılmak istenilen şirket olma vurgusu
ile işveren markasının gerekliliğinin önemi, her geçen gün kendini biraz daha göstermektedir.
Nitelikli, kendine yatırım yapan, gelişime açık, vizyoner bakış
açısına sahip olup, uyum yeteneği yüksek, mevcut süreçleri de kusursuz sürdüren
profesyonellerin mutlu ve verimli çalışma amacına dair tutumunun birleşmesi,
aday ve çalışan deneyimlerinin de doğru kurgulanmasını lüzumlu kılmaktadır.
Teknoloji ile birlikte dijital iş dünyasının
gerektirdiği dönüşüm, yapay zekânın birçok alanda sürece girmesi noktasında
bile, en önemli sermaye unsurunun İNSAN olduğu algısını değiştirmemektedir.
Tıpkı Sevgili Canan DUMAN’ın, “Şirketler Yıldız
Çalışanlarını Neden Kaybeder?” kitabında bahsettiği gibi…
Yıldız çalışanların nasıl yönetilmesi gerektiği ve
elde tutma yolları ile çeşitli modellemeler yaparak örneklediği, iş dünyasına
dair ipuçlarına da yer verdiği kitabında, önemli tespitlere ışık tutmuş.
İçerik olarak 12 bölümden oluşan kitap, her başlıkta
ayrı süreçlere değinerek, katma değer sağlayan nitelikli profesyonellerin neden
elde tutulamadığı ve tutulması için de neler yapılabilir noktasını teknik,
yönetsel ve beşeri olarak tüm detayları ile cevaplamış.
Kitabı okuyan birçok profesyonelin kendisi ile
özdeşleştirebileceği, mevcut durumda benzerini yaşayarak kendisini yerine
koyabileceği birçok detay, vakalar ve çözüm yollarını bulma açısından yol
gösterici ve ilham verici kritik bilgileri de kurgulamış.
Değişen ve gelişen
dünyada ihtiyaç, kaynak ve hedeflerini doğru entegre edebilen, doğru insan
kaynağını çeken ve bu bilinç ile yeteneğini elinde tutabilen şirketler, sürdürülebilir
başarıyı yakalayacak ve kalıcı olacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder