Şirketlerin hayatta
kalma zorunluluğu içerisinde; geleceğe yönelik hedeflerini tutturmak, kar
maksimizasyonunu artırmak ve misyonunu ileriye taşımak gibi gerekliliği
bulunmaktadır.
Satışların artması,
karlılık ve büyüme ile birlikte devamlılığının sağlanabilmesi için tüm unsurların yanında, en önemli sermaye olan insan faktörünün sürdürülebilir olması, motivasyon ve verimliliğinin önem gördüğü sağlıklı
bir iş ortamında çalışması ile gerçekleşir.
Çalışan bağlılığı ve memnuniyetini sağlamak, ortak
amaç ve hedefe yönelik ilerlemek, kurum değerleri ile birleştiği zaman bütünsel
bir unsur haline gelmektedir. Tümüyle benlik duygusunun öncülüğünde ilerleyen
bölümlerde, sağlıklı bir iş akışından söz etmek pek de mümkün olmamaktadır. Bu
tür organizasyonlarda şirket içinde şirketleşmiş birimlerin meydana gelmesi ne
pahasına olursa olsun, dışarıdaki değişim ve gelişime karşı engel oluştururlar.
Tek amaçları, kendi varlığı ve tercih ettiği kişileri/birimleri koruma çabası altında
rakip yaratmamak ve düzenlerini devam ettirme amaçlarını odakta tutmaktır.
Şirket içerisinde
görünmez bir duvar ve informal iletişimle yürüyen silolaşma, biz duygusundan
öte, ben duygusu ile yürüyen sağlıksız bir iş ortamı yaratır. Birimler
içerisinde oluşan bu tür kadrolaşmalar, yeniliklere ve olması gereken sisteme
set kurarak güç birliği oluşturup, şirketin yararına olacak ve ileriye gitmesi
için alınmış kararları engelleme çabası içine girip kendi çıkarlarını, şirketin
çıkarları önünde tutarak, büyük ölçüde zarar verirler.
Bu tür iş
ortamlarının oluşumuna izin vermemek ya da var olan yapıları yıkmak için;
·
Üst
yönetim bakış açısı çerçevesinde, bu tür yapı içinde yürüyen sistemin varlığını
görüp, kabul edip, normalleşmesine izin verilmemesi,
·
Şirket
içerisinde oluşan bu kavimlerin ayrı yönetim mekanizması halinde büyümemeleri
için aynı birlik ve amaca yönlendirilmeleri,
·
Kurumsal
değerlerin ortaya çıkarılarak şirketin hedefleri ile birlikte tüm çalışanların
kapsayıcı bir role alınmasının sağlanması,
·
Yöneticilerin
becerilerinin geliştirilmesi için gerekli eğitimlerin alınması sağlanarak,
kişisel gelişimlerinin artması için farkındalık yaratılması,
·
Görev,
yetki ve sorumlulukların ayrıştırılarak, rollerde sistemsel karışıklıklara ve
yetki karmaşasına meydan verilmemesi, delegasyonda da doğacak karmaşanın önüne
geçilmesinin sağlanması,
·
İç
iletişim mekanizmasının sağlıklı yürümesi için gerekli tedbirlerin alınması,
Bu yöndeki yapıların kırılması, potansiyel gelişim için zemin hazırlayıp, şeffaf yönetim ve işbirliği ile ortak amaca ulaşmada fayda sağlar. Bu sebebe yönelik işten ayrılmaların da azaldığı, çalışılmak istenen verimli ve motive edici, hedefler doğrultusunda yürüyen sağlıklı iş ortamları yaratır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder