10 Ağustos 2015 Pazartesi

KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ İŞLETMELERDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ



TEŞEKKÜR



           Blog açmayı uzun zamandır planladığım ancak doğru zamanın bu günlere kaydığı süreçte, değerli katkılarından dolayı 2014 yılı Ekim ayında Peryön Kongrede “İK’yı bloglayın” çalıştayına katıldığım Değerli İpek Aral Hanıma,
          2014 yılı Haziran ayında Ankara İK grubu olarak birlikte katılım başlattığımız ve 2015 yılı Ocak ayında bloğuna Konuk Yazar olarak katıldığım ve kendi bloğumda da ilk yazım olarak yayımladığım yazıma ev sahipliği yapan, İKAGED yolculuğumuzda da bundan sonra birlikte keyifli ve verimli çalışmalar yapacağımız, blog açmam konusunda desteğini çok önemli bulduğum Değerli Nedim İleri Bey’e,
         Farklı metodolojisi ile serüvenimize rehberlik eden, yanı sıra fikirleri ve blog açmam ile ilgili teşviklerini esirgemeyen Değerli Hasan Baltalar Bey’e,

        Sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.

KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ İŞLETMELERDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

         Eski Personel Yönetimi olgusunun değişerek yerini, İnsan Kaynakları Yönetimine bırakması ile Personel Yönetimindeki   İNSAN’ın  maliyet unsuru olma algısı değişmiş, İnsan Kaynakları Sistemi ile birlikte “ İNSAN “ önemli bir girdi haline gelmiştir.

         Bu noktada ayakta kalma becerisini tamamlamış olan İşletmeler, marka değerini sürdürülebilir hale getirebilmek, yönetim, çalışan ve müşteri ayağını kurumsal anlamda da güçlendirme amacına yönelme çabaları bu ihtiyacı da beraberinde getirmiştir.

        Şirketlerde İnsan Kaynakları Depatmanı nın kurulabilmesi ve sürdürülebilir şekilde yönetilebilmesi, Kurum Yöneticilerinin vizyonu açısından çok önemlidir. İnsan Kaynağının gelişim süreci, insanın önemli bir girdi haline gelmesi ve çalışanların sahip oldukları yetenekler, şirket gelişim stratejisinin de lokomotifi olmakla beraber, sürecin ana kalemini oluşturmaktadır. İnsana değer veren, çalışan memnuniyetini ön planda tutan ve İK süreçleri ile ilgili stratejik çalışmalar yapan her firma başarıya ulaşır.

        Kurumsallaşma çalışmalarının sağlıklı başlatılıp yürütülmesi yönünde, İK departmanı nın tepe yönetimle beslenmesi ve desteklenmesi gerekir. Şirket hedefleri ve kurum kültürü doğrultusunda, İnsan Kaynakları politikasının oluşturularak geliştirilmesi yönünde ki stratejilerin devamının sağlanması, organizasyonel yapının gelişimi ve değişimine destek verici faaliyetlerin sağlıklı yürümesi sadece İK bakış açısı ve çalışmaları ile gerçekleşecek bir bütünlük değildir.

        Kurumsallaşma çabasının zamana yayılarak sürdürülmesi ve değişimin sindirilerek ilerlemesi gerekir. Bir anda olabilmesi mümkün olmamakla beraber, değişimi de Tepe Yönetimin istemesi, bu olguya inanması ve desteklemesi ile yürütülmesi sağlıklı ve beklenen gelişimi de beraberinde getirir. Yönetim, Çalışan ve Müşteri ayağının çok yönlü geliştirilmesi, istenilen seviyeye getirilmesi, Mutlu Yönetim, Mutlu Çalışan ve Mutlu Müşteri profili için proaktif düzenlemeler yapılması ve kalıcı olması sağlanmalıdır.

        Kendi sektöründe şirket nerede, rakiplerine göre kaçıncı sırada, hangi yönü güçlü, hangi yönü zayıf, hangi yönü fırsat, hangi yönü tehdit oluşturabilir, durumu ile ilgili sektörel analiz yapılarak dış pazarda da diğer rakiplerine göre yatırımlarının geliştirilmesi, fark yaratılması ve marka değerinin kalıcı olması için tüm verilerin gözden geçirilmesi, doğru sonuçlar bulunarak gerçekleştirilmesi yönünde çabaların artırılması gereği, bütünsel anlamda söz konusu olmalıdır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder